7 Eylül 2020 Pazartesi

Kronik Hastalıkları Türk Kahvesi ile Yenmek Mümkün

Kronik hastalıklar yaşam boyu devam eden, yavaş yavaş gelişerek bireyin günlük hayatını zorlaştıran sağlık sorunlarıdır. Bu hastalıklar kimi zaman erken dönemde belirti göstermez. Kronik hastalık tanısı konulduğunda ise düzenli olarak tıbbi tedavi gerektirebilir. Sağlıklı bir yaşam tarzı benimsendiğinde bu hastalıklar önlenebilir, dengeli bir beslenmeyle kimi belirtiler hafifletilebilir.

 KRONİK HASTALIKLAR NELERDİR? 

💜       Tip 2 Diyabet

💜        Kalp-Damar Hastalıkları

💜       Obezite

💜       KOAH

💜        Astım

💜        Hipertansiyon

💜       Böbrek Hastalıkları

💜       Eklem İltihabı

💜        Kanserler

Gelelim bu hastalıkların Türk kahvesiyle ilişkisine…

28 Ağustos 2020 Cuma

Koronavirüs Salgını Sırasında Formda ve Sağlıklı Kalmak

Beslenme düzeni, fiziksel aktivite ve sağlık arasında doğrudan bir ilişki vardır. Fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak iyi olma konusunda beslenmenin kilit bir rolü olduğunu biliyoruz.
Sahip olduğumuz yaşam tarzı hastalanıp hastalanmayacağımızı ya da sağlıklı kalmamızı belirleyen bir unsurdur. Bu yaşam tarzı faktörlerinden biri de fiziksel aktivite düzeyimizdir. 
Hareketsiz bir yaşam tarzı genellikle: kronik hastalıklar, hareket kaybı, azalmış bağışıklık sistemi ile ilişkilendirilir. Bu nedenlerden dolayı, koronavirüs pandemisi sırasında fiziksel olarak aktif ve hareketli olmak son derece önem taşır.

Gelin bu süreçte egzersizin ne gibi faydaları olduğuna bir de beraber bakalım:


24 Ağustos 2020 Pazartesi

Emziren Anneler İçin Beslenme Önerileri l Emziklilikte Beslenme

Anne sütü, bebeği hastalıklara karşı koruyucu olması ve bebeğin tüm besinsel ihtiyacını karşılaması bakımından mucizevi tek besin sayılabilir. Anne sütünün kalitesi yalnızca anne yetersiz beslenirse etkilenir. Beş besin grubundan yeterli ve dengeli bir şekilde beslenildiği sürece, artmış tüm besin ögesi ihtiyacı karşılanabilmektedir.

*D vitamini için; eğer güneş enerjisinden yeterli miktarda faydalanılamıyorsa takviye önerilmektedir.

Emziren Anneler İçin Beş Besin Grubundan Alım Önerileri

Bunlara ek olarak;

21 Ağustos 2020 Cuma

Dengeli Bir Diyette Ara Öğün Önerileri

İdeal bir zayıflama programı; diyet + egzersiz + davranış değişikliğini kapsar. Bu programda diyetin enerjisi bireyin harcadığı enerjiden daha düşük olmalıdır. Zayıflama diyetinde proteinden gelen enerji miktarının arttırılması daha iyi sonuçlar verebilmektedir. Bunun nedeni ise: proteini yüksek bir diyetin glisemik yükünün düşük olmasıdır. Glisemik yükü düşük bir diyette insülin duyarlılığı artar, tokluk duygusu gelişir, metabolizma hızlanır. Sonuç olarak besin alımı azalırken, enerji harcaması artar.

Diyetin genel karbonhidrat, protein ve yağ dağılımı dengeli olmalıdır. Saf karbonhidrat yerine posa miktarı daha yüksek karbonhidratlar (kuru baklagil, tam tahıl ürünleri) tercih edilmelidir. Diyette hem tokluk sağlaması, hem sağlığa olumlu etkilerinden dolayı sağlıklı yağlara (zeytinyağı, avokado, hindistan cevizi yağı, balık, yağlı tohumlar) yer verilmelidir.

🍍

Dengeli bir diyette yapılabilecek ara öğünler:

7 Ağustos 2020 Cuma

Anne Sütünün Önemi l 1-7 Ağustos Dünya Emzirme Haftası

Dünya Emzirme Haftası, anne sütüyle beslemenin tüm dünyada yaygınlaşması ve bebeklerin beslenmesinde gelişim sağlanması için 170 ülkede her yıl 1-7 Ağustos tarihlerinde kutlanmaktadır.


Anne sütü bebeğin sağlıklı büyüme ve gelişmesi için gerekli olan tüm besin ögelerini ve enerjiyi içerir. En önemli özelliği; bebeğin gebelik haftası ve ağırlığına uygun değişiklik göstermesidir. Anne sütünün içeriği; bebeğin o andaki ihtiyacına göre sürekli değişiklik göstermekle birlikte, emzirme-salınma dönemlerinde, gece, gündüz ve özellikle her bir emzirme süresince emzirmenin başında ve sonunda değişikliğe uğrar.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), bebeklere ilk 6 ay anne sütü dışında -su dahil- hiçbir yiyecek ve içecek verilmemesi, 6-24 ay arasında da ek gıdayla beraber anne sütüne devam edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.